Tänapäeval on vaba tarkvara arendamine ja sellesse erinevate osaliste poolt panustamine tehtud väga lihtsaks. Täna piisab pull-requesti tegemisest, mingi aeg tagasi tuli saata komplitseeritud patch-e, mis pidid selle patchi rakendaja arvutis samuti töötama.
Üldjuhul on alati "keegi", kes otsustab, millised koodimuudatused ta võtab vastu ja millised mitte. Mugavaks vahendiks ettepanek esitada on pull-request näiteks Github-i keskkonnas, kus siis konkreetse tarkvara omanik otsustab, kas ta aktsepteerib selle, nõuab, veel mingei täiendusi või ei võta seda üldse vastu.
Võttes siis üheks näiteks programmeerimiskeele Groovy, mille koodi hallatakse githubis siin: https://github.com/groovy. Antud tarkvara arendaja on andnud ka juhised neile, kes soovivad panustada arendusse koos temaga ja need on siin: http://groovy.codehaus.org/Contributing. Mis välja tuua tasuks on see, et kõigepealt soovib autor, et kui sa tahad midagi parandada, siis sa teed pileti piletisüsteemis, muudad koodi oma repositooriumis ja siis teed pull-request, kus kindlasti märgid juurde selle pileti koodi, mille sa eelnevalt tegid. Samas, kui sa soovid arendada midagi suuremat, siis soovitab ta pöörduda arendajate maililisti poole, et seal oma ettepanek läbi arutada, enne kui tegema hakkad - et sa ei teeks asjata.
Teise näitena oleks PHP, kus omanik väga selgelt kehtestab suhteliselt keerulised reeglid, kuidas sa saad üldse panustada nö core arendamisse ja see on leitav siit: https://wiki.php.net/rfc/howto.
Eks neid variante kuidas kaasatakse kogukonda panustama toote arendusse on erinevaid. Peamine on see, et see on võimalik ja see aina levib.
Tootesse ise panustamine teeb sind selle toote kasutajaks ilmselt üsna pikaks ajaks ja ilmselt ei pea sa ka valima alternatiivi funktsionaalsuse puudumise tõttu, saad selle sinna alati ise lisada.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar