Veeb ja sotsiaalne tarkvara 10 aasta pärast
Timo ärkab hommikul oma virtuaalses toas Hispaanias Valencias Carrer de Pavia mereäärses katusekorteris. Timo pole ise kunagi Eestis jalga välja tõstnud, kuid suurema osa oma teadlikust elust on ta elanud just nimelt seal soojal maal.
Härdusega meenutab ta aegu, kus virtuaalmaailm tuli kasutajale läbi kandilise ekraani laua peal või siis jõukamatel läbi VR kiivri. Aasta 2020 tõi läbimurde virtuaalmaailmates, kus oli võimalik ühendada aju otse 3D maailmaga kasutamata silmi.
Sellest tulenevalt hakkasid tormiliselt arenema kõikvõimalikud virtuaalmaailmad, mis vajasid just sellist liidest inimese jaoks, kuna seniolnud tehnoloogiad olid kohmakad interaktiivseks tegevuseks ning eelkõige domineerisid arvuti veebilehitseja kaudu kasutatavad internetileheküljed.
Timo avab oma virtuaalse kodu aknad ja hakkab ettevalmistuma õhtuseks külaliste vastuvõtuks - sõbrad peaksid talle täna külla tulema (virtuaalselt) ning neil tuleb vägev filmiõhtu. Filmid pole samuti enam sellised kui 21 sajandi algul, 2020 aasta filmid on nagu interaktiivsed mängud, kus filmi vaataja on tihti peategelase rollis ning teeb tegevusi reaalselt ise. Asja teeb põnevaks see, et isegi kui filmis osaletakse mitmekesi, siis iga mängija mängib oma personaalset mängu. On ka selliseid seiklusi, kus saab mitmekesi olla, kuid nende tegemine on kallim ja keerukam ning need ei ole veel nii levinud.
Timo töötab firmas, mis toodab tarkvara ühele suurimale virtuaalmaailmale NextGen. Tarkvara arendus toimub samuti virtuaalses kontoris ja virtuaalsetel arvutitel, kuna kõik töötajad on üldjuhul oma kodus ning ühendatud ühisesse virtuaalmaailma pilve. Koodi kirjutamine käib kiirelt - harrastatakse paarisprogrammeerimist ja grupianalüüsi - programmeerijad ja analüütik on ühises mõttemullis ning neil on jagatud analüütiline tarkvara mudel. Isikute privaatsust tagab uusim ja parim tulemüüri firma toodang, mis lubab teisi sinu ajuvõnkeid lugema vaid ettemääratud mahus.
Klõps - Timo avab oma silmad päriselt ning eemaldab peast kiivrit meenutava süsteemi - tema lingi virtuaalmaailma. Toas on rõske ja jahe ning maja vajab kütmist ning kõht on tühjaks läinud. Need on viimasel ajal veel vähesed põhjused, mis toovad inimesed virtuaalmaailmate keskkonnast pärismaailma - Maslowi esimene tase. Muud tasemed on juba viidud üle kõik küberruumi ja ei vaja füüsilisest maailmast midagi.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar